Környezetgazdálkodás és üzlet
(Elsősorban a 17-18 éves korosztálynak ajánlott)
Modul időtartam: 4 óra
Témakörök:
- Az értékek relativititása
- A környezettel kapcsolatos alapvető fogalmak tisztázása
- A környezet szennyezése és kihasználása, az erőforrások végessége és a megújuló energiaforrások szerepe
- A beruházások, fejlesztések hatásai az épített és természeti környezetre, valamint a környezetvédelem mindenhatósága és a gazdasági fejlődésben való lemaradás lehetősége
- Az ingatlanfejlesztés társadalmi szempontjai
- A fenntartható fejlődés – a környezettel való megfelelő gazdálkodás, vagyis a gazdasági eredményesség és a környezet védelmének megfelelő aránya
- Ökológiai lábnyom és biokapacitás
Média és üzlet
(Korosztálytól független anyag, a középiskolásokon kívül különösen ajánlható a kommunikáció, a reklámszakma és a marketing világa iránt érdeklődők számára is)
Modul időtartam: 4 óra
Témakörök:
- A kommunikáció fejlődéstörténete, a kommunikációs csatornák
- Média és társadalom – a tájékoztatás fogyasztói
- A reklámok világa
- Presztízsérték, fogyasztói magatartás
- Médiapiac
- A statisztikai adatok szerepe a mérésben és a piaci érték meghatározásában
Sport és üzlet
(Korosztálytól független anyag, a középiskolásokon kívül különösen ajánlható sportolók, a sport világa iránt érdeklődők számára is)
Modul időtartam: 4 óra
Témakörök:
- A gazdaság és a sport összefüggései
- Értékek a sportban (fogyasztói, résztvevői, stb.)
- Sztárok, szupersztárok, brand, márkaérték – miért jó mindez a szponzoroknak?
- Sportklubok bevételi forrásai és üzleti-működési modelljei
- Gazdálkodás a sport világában
- Sportsiker és üzleti siker
Üzlet és siker I.
(Elsősorban a 16 éves korosztálynál idősebbeknek javasolt, továbbá az üzleti, gazdasági világ iránt érdeklődő diákoknak ajánlott)
Modul időtartam: 4 óra
Témakörök:
- A sikerhez vezető út lépcsőfokai, sikeroptimalizálás szervezeti és egyéni szinten
- Szervezeti sikerpiramis
- Sűrű fillér - a pénzügyi "apró lépések" technikái
- Pénzügyi mutatók (bevétel, kiadás, profit)
- Üzleti tervezésnél használt mutatók
- Üzleti sikerzónák fázisai
Leírás:
Az Üzlet és siker I. modulban első körben a sikerhez vezető utak bemutatása történik, több valós példán (sportolók, multik, egyéni vállalkozók, világmárkák stb.) keresztül, majd a szervezeti sikerpiramis elemeiről is lehull a lepel. A pénzügyi mutatók is górcső alá kerülnek, amelyek elengedhetetlen részei az üzleti életnek és ezzel érdemes minél korábban megismerkedni, mert párhuzamba állítható az egyéni gazdálkodásunkkal is. A sikerzónák témakörével zárul a program, ahol bemutatásra kerül a sikeroptimalizálás és három új üzleti fogalom, mely az innováció, rentabilitás és a profitabilitás.
Üzlet és siker II.
(Elsősorban 16-17 éves korosztálytól felfelé javasolt, továbbá üzleti, gazdasági világ iránt érdeklődő diákoknak ajánlott)
Modul időtartam: 4 óra
Témakörök:
- Az átalakuló gazdasági környezet hatása
- A jövő piaci lehetőségei
- Egy cég vezetésének komplex feladatköre
- A sikert felépítő elemek aránya
- Vezetői kompetenciarendszer
- Konkrét befektetési lehetőségek, tőkeműveletek
Leírás:
Az Üzlet és siker II. modul a sikeres üzlethez és a sikeres cégvezetéshez vezető út elmélete és gyakorlata. A XXI. század első évtizedében a cégek, vállalkozások piaca, elsősorban a rohamosan fejlődő technológia, valamint a 2008 óta, hosszabb-rövidebb megszakításokkal tartó gazdasági világválság hatására jelentősen átalakult. Az újonnan induló cégeknek pedig új kihívásokkal kell szembenézniük a gyorsan változó világban. Ehhez nyújt segítséget a diákok számára az Üzlet és siker II. elnevezésű tréningprogramunk.
Trend, divat és üzlet
(Elsősorban 16-17 éves korosztálytól felfelé javasolt, továbbá üzleti, gazdasági világ iránt érdeklődő diákoknak ajánlott)
Modul időtartama: 4 óra
Témakörök:
- A trend, a divat és az üzlet kapcsolata
- Piacformáló trendek – trendek a piacon
- A trendek üzleti szempontjai
- Trend, divat és üzlet – fenntartható verseny
Leírás:
A trend, a divat és üzlet kapcsolatának vizsgálata rávilágítja a diákokat a trendek felismerésének fontosságára, illetve ennek az egyéni és családi fogyasztásra, gazdálkodásra ható jelentőségére a mindennapok során. A középiskolás korosztály számára rendkívül kedvelt a trend és divat témája, ezért is ajánljuk ezt a tréninget. A programban a tréner a tőzsdei trendgörbéken keresztül a közösségi oldalak piaci részesedésén át mutatja be az üzleti szempontokat, de követőkről, öltözködésről, videoklipekről, vagy éppen termék életgörbékről is szó esik.
Vállalkozói diákakadémia I.
(Elsősorban a 11-12. évfolyamosok számára javasolt, továbbá az üzleti, gazdasági világ iránt érdeklődő diákoknak ajánlott.)
Modul időtartama: 4 óra
Témakörök:
- Hogyan indítsunk vállalkozást?
- Alapfogalmak a vállalkozások világából
- A gazdasági társaságok főbb formái
- Mire jó az „Üzleti Modell Vászon”
- A vállalkozói attitűd és a vállalkozás tervezése
Leírás:
Ebben a programunkban az érdeklődő diákok megtapasztalhatják egy vállalkozás összetett tervezésének és szervezésének formáit, az ötlettől a megvalósításon keresztül a hosszú távú, sikeres működtetésen át. Diákjaink a tréning első felében a vállalkozásokat alkotó emberi tényezők vizsgálatával, illetve fogalommagyarázatokkal kiegészítve kapnak komplex képet a vállalkozói világról, létformáról, az abban rejlő kihívásokról és lehetőségekről. A modul záró szakaszában a vállalati életciklus-modellen keresztül történő tervezés fontosságáról és annak jelentőségéről beszélgetünk és az egyes élethelyzetek felismerési lehetőségével, az inflexiós pontok kritikus döntéseinek elemzésével foglalkozunk.
A tréning két részes (2x4 óra), folytatása a Vállalkozói diákakadémia II. modul. A két tréningen érdemes két hónapon belül részt venni.
Vállalkozói diákakadémia II.
(Elsősorban a 11-12. évfolyamosok számára javasolt, továbbá az üzleti, gazdasági világ iránt érdeklődő diákoknak ajánlott. A Vállalkozói diákakadémia I. modul folytatása.)
Modul időtartama: 4 óra
Témakörök:
- A gazdaság szereplői
- A gazdasági körforgás és annak „állomásai”
- Motiváció és karrier a vállalkozások világában
- Az üzleti kommunikáció szerepe
- Kontrolling és kockázat-elemzés
Leírás:
A Vállalkozói diákakadémia II. immár haladó szinten nyújt betekintést a vállalkozások világába. A program azokat a témákat feszegeti, melyek egy vállalat tartós fennmaradásának zálogát jelenthetik. A tréning első részében a vállalatok gazdasági körforgásban való helyét, szerepét tisztázzuk a résztvevőkkel, majd néhány sikeres vállalkozó élettörténetén keresztül vizsgáljuk meg azt, hogy "mi teszi a vállalkozót". A program folytatásában a résztvevők saját tapasztalatokat gyűjthetnek az üzleti tervezésről, a projektmunkáról és a kockázatelemzésről. A gyakorlatban sűrűn jelennek meg nem várt helyzetek, amelyek miatt az eredeti terv újratervezése válik szükségessé. A tanult ismeretek elmélyítését szolgálja a tréning második szimulációs gyakorlata is, amely során a résztvevők pörgős, élményekben és izgalmakban gazdag kihívással találkoznak, A tréning záró blokkja során a vállalkozások pénzügyi lehetőségeinek széles palettáját mutatjuk be, melyek segíthetik például a forrásszerzést egy vállalkozás beindításához vagy fejlesztéséhez.
Tudomány és pénz
(Elsősorban a 11-12. évfolyamosok számára javasolt, továbbá az üzleti, gazdasági világ iránt érdeklődő diákoknak ajánlott.)
Modul időtartama: 4 óra
Témakörök:
- A fáklyától a közvilágításig – egy kis tudománytörténet
- A tudomány jövője
- A tudomány, mint gazdasági erőforrás
- Hogyan csináljunk a tudományból pénzt?
- Tudás-piac és a start-up-ok világa
Leírás:
A Tudomány és pénz című modulon résztvevő diákok megismerkedhetnek a tudomány kialakulásával és fejlődéstörténetével a civilizáció hajnalától egészen napjainkig. A diákok rövid áttekintést kapnak arról, hogy milyen tudományágak léteznek napjainkban, és a meteorológiai előrejelzés példáján keresztül a tudományterületek közötti összefüggéseket is bemutatjuk. Az elméleti háttér megismerése után a résztvevők kiscsoportos munka során az általuk választott tudományág segítségével megtanulják a tudomány gazdasági erőforrásként való értelmezését, ezáltal világossá válik számukra a tudományos eredmények nemzetgazdasági hatása, valamint az egyéni- és családi fogyasztásra és gazdálkodásra ható jelentősége. A modul utolsó fázisában a diákok próbára tehetik kreativitásukat is, vagyis tudományos eredményekre épülő ötleteteket gyűjtenek, amelyek gyakorlati megvalósítását is megtervezik, ezen keresztül pedig bepillantást nyerhetnek a start-up vállalatok működési mechanizmusába is, így rálátást kapnak a tudományok újfajta üzleti dimenziójára.
Civilszféra és gazdaság
(Elsősorban a 11-12. évfolyamosok számára javasolt, továbbá az üzleti, gazdasági világ iránt érdeklődő diákoknak ajánlott.)
Modul időtartama: 4 óra
Témakörök:
- A civilszféra tudatos működtetésének lehetőségei és felelősségei, különös tekintettel a gazdasági hatásmechanizmusokra
- A civil társadalom szerveződési formái, azok érdekérvényesítő lehetőségei, gazdasági hatásai
- A civilszféra, mint a tudatos társadalom önszerveződő, gazdaságformáló ereje
Leírás:
A civilszféra és gazdaság elnevezésű programunk abban segít az érdeklődő diákoknak, hogy világosan átlássák a civilszféra helyét és működését a társadalmon belül, felismerjék a gazdasággal összefüggő kölcsönhatások főbb vonalait. A tréning a civilszféra fogalmának megismertetésével indul, majd a „Tegyük közösen” c. gyakorlat során a társadalmi együttműködés problémaköre kerül kézzelfogható közelségbe. A folytatásban már a civilszféra ökológiai lábnyomra gyakorolt hatásával, a civilszféra lehetőségeivel és felelősségével folytatódik a munka. A prezentáció valamint a kapcsolódó tudásanyag tömören, de jól érthetően mutatja be az ide vágó összefüggéseket. A lezárás során a civilszféra lehetőségei, feladatai és hatásai kerülnek összefoglalásra, mintegy megerősítve a program során szerzett ismereteket, tapasztalatokat és összefüggéseket.
Groupama Aréna mini-tréning
Modul időtartama: 2 óra
Témakörök:
- Aréna bejárás
- Az Aréna létrejöttének, működtetésének pénzügyi háttere
- A többfunkciós sportlétesítmény bemutatása
- Csapatmunka, a profi tervezés és szervezés gyakorlata és fontossága a sportmenedzsmentben
- Szponzorációs lehetőségek a sportban és azok gyakorlati alkalmazása
Leírás:
A kétórás program során a részt vevő diákok megismerkedhetnek a Groupama Aréna létrehozásának folyamatával. Bemutatjuk, hogy milyen üzleti és financiális háttér kell az intézmény napi szintű működtetéséhez, és az sem marad titok, hogy vajon hány szelet csokit vásárolhatnánk a stadion előtt álló sas szobor árából. A "Mezcsere" gyakorlatban rámutatunk a sportsikerek mögötti csapatmunka fontosságára, majd a diákok egy különleges szituációs játék során megismerkednek a szponzoráció kiemelt szerepével a profi sportban. A tréninget egy exkluzív látogatás zárja az OTP Bank által bérelt ún. Sky Boxban, ahol a létesítmény egyéb, elsősorban reprezentatív, valamint üzleti funkcióit ismerhetik meg a fiatalok. A program végén a résztvevőknek lehetősége nyílik a Fradi Múzeum megtekintésére.